Onze geschiedenis
MDB is ontstaan uit de technische diensten van verschillende bouwmaatschappijen. In 1978 werd opdracht gegeven voor het samenvoegen van de technische diensten. Op 1 juli 1979 werd dan ook de Materieeldienst Bergambacht B.V. opgericht. Eind 1982 was de invaarprocedure afgerond en is MDB de technische dienst geworden van TBI.
Samenvoegen van diverse technische diensten
MDB is ontstaan uit de technische diensten van verschillende bouwmaatschappijen. Diverse commissies hebben toen berekeningen gemaakt om aan te tonen dat binnen het concern één materieeldienst goedkoper werkt, dan voor elke aannemingsmaatschappij een aparte technische dienst.
Materieeldienst Bergambacht werd opgericht
Gezien de bedrijfseconomische bewijzen werd in 1978 opdracht gegeven voor het samenvoegen van de technische diensten. Op 1 juli 1979 werd dan ook de Materieeldienst Bergambacht B.V. opgericht.
Einde invaarprocedure
Eind 1982 was de invaarprocedure afgerond en is MDB de technische dienst geworden van de toen 6 aannemingsmaatschappijen die onder TBI Bouw vielen.
Werkzaam voor alle TBI-ondernemingen
In de eerste instantie richte MDB (toen nog Materieeldienst Bergambacht) zich op de materieelbehoeften van de zes aannemingsmaatschappijen van TBI Bouw, maar later bediende MDB ook alle andere TBI-ondernemingen. Daarmee werd MDB dé materieelleverancier van het volledige TBI-concern.
MDB bestaat 40 jaar
In 2021 vierde MDB haar veertigste verjaardag als materieeldienst van het TBI-concern.
Focus op veiligheid en duurzaamheid
De afgelopen decennia hebben aangetoond dat een centrale materieeldienst niet alleen goedkoper is, maar ons ook helpt te versnellen op een aantal belangrijke thema's: zoals veiligheid en duurzaamheid. Daarmee ontzorgen we onze partners en bieden we altijd de allerbeste materieeloplossing
Duurzame oplossingen in de punt van onze strategie
We werken toe naar een volledig circulaire bouwsector in 2050, waarin we bouwen zonder de aarde te belasten, uit te putten of op te warmen. Bij MDB focussen we ons daarom nog meer op emissieloos bouwen. Onder andere door materialen met een lage CO2-footprint aan te bieden en te focussen op logistieke hubs en elektrificatie van ons materieel en wagenpark. Maar ook door na te denken over duurzame energieoplossingen: minder energieverbruik, een groter aandeel van zon- en windenergie, en efficiënter gebruik van fossiele brandstoffen.